Apple daagde de wereld uit om 'anders te denken'
- Ann Poleunis
- 22 apr
- 3 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 23 apr
Apple daagde de wereld uit om anders te denken met hun iconische Think Different. Nike spoorde iedereen aan om in actie te komen — ongeacht leeftijd, geslacht of fitheid — met het krachtige Just Do It. Let’s Get Inspired! moedigt mensen aan om plezier te maken op de werkvloer, met het motto: Fun in Business.
Herkenbare slogans of werkelijke strijdkreten
Toch ontstaat jouw branding niet zomaar. Het is werken wil je het tastbaar maken voor anderen. Het is voelbaar voor je omgeving en herkenbaar voor je toekomstige klant of samenwerkingspartner (de aha-erlebnis). Een gedachtengoed, iets wat je klant of samenwerkingspartner graag wil nastreven, samen met jou.
Branding is waar bedrijven voor staan
Het weerspiegelt de manier waarop het bedrijf handelt, hoe het mensen ondersteunt, welke waarden het nastreeft en hoe het deze waarden uitdraagt.
Branding maakt je merk sterker. Het doet je opvallen in de massa en daardoor krijg je meer omzet, meer bekendheid en betere klantervaringen.
Branding is niet alleen voor bedrijven
Iedereen heeft een eigen verhaal te vertellen, en in de hybride wereld van vandaag is het essentieel om je personal branding serieus te nemen. Een sterk persoonlijk merk zet je verhaal om in beeld, tekst en geluid, terwijl een krachtige tagline ervoor zorgt dat je boodschap betekenisvoller overkomt en je verbinding maakt met gelijkgestemden.
Door je doelen, vaardigheden en expertise te delen, geef je jouw merk de juiste diepgang en betekenis.
Personal branding is inmiddels geen nice-to-have meer, maar een must in je communicatiestrategie.
Als startende ondernemer is het een kunst om meteen de juiste toon te zetten en je te verbinden met je toekomstige klant. Met slechts enkele woorden vertellen slogans en kernboodschappen een verhaal. Ze vormen een beeld dat mensen van jouw onderneming krijgen. Branding is krachtig. Branding opent deuren.
Wat is een persoonlijk merk?
Een persoonlijk merk is in veel opzichten vergelijkbaar met een bedrijfsmerk. Het is wie je bent, waar je voor staat, de waarden die je omarmt en de manier waarop je die waarden uitdrukt. Net zoals het merk van een bedrijf helpt om zijn waarde aan klanten te communiceren en zich te onderscheiden van de concurrentie, doet een persoonlijk merk hetzelfde voor individuen. Door een unieke, authentieke identiteit en duidelijke waarde zorgvuldig te communiceren aan potentiële werkgevers of klanten in je omgeving, onderscheid jij je met gemak van de rest.
Personal branding is jouw verhaal
Dat verhaal kan een belangrijke rol spelen bij het opzetten of stimuleren van je loopbaan zowel als werknemer of als zelfstandige.
Het persoonlijke merk beïnvloedt beslissingen om al dan niet samen te werken. Het persoonlijke merk benadrukt de sterke punten doorheen het persoonlijk verhaal, waardoor het geloofwaardig aanvoelt (of niet). Een reputatie opbouwen, vertrouwen opbouwen en de unieke kenmerken communiceren die je naar jouw huidige (of gewenste) branche brengt, zijn hierin de eerste stappen.
Het ontwikkelen van een persoonlijk merk klinkt misschien uitdagend, maar er zijn fundamentele stappen die jij kunt nemen om geloofwaardigheid in jouw vakgebied op te bouwen.
Daarom schreven we tien tips om jou te helpen een authentiek persoonlijk merk te creëren en jouw loopbaan te versterken. Authentiek Netwerken is één van de belangrijkste stappen volgens Let's Get Inspired om je merk een duidelijke en uitgesproken vorm te geven. Daarom hebben we over dit onderwerp een workshop voor (startende) ondernemers uitgebracht.
Het werken aan je tagline, je personal branding, je bedrijfsbranding is opgenomen in het jaartraject van Let’s Get Inspired! Boek een inspiratiemoment als je meer informatie over het jaartraject wil.
Ann Poleunis
Bezieler van Let’s Get Inspired!
Kapelstraat 76
2520 Broechem
✆ +32 476/96.12.98
#vrouwelijkeondernemers #mannelijkeondernemers #startendeondernemers #start-up#zelfrealisatie #zelfzorg #zelffinanciering #persoonlijkeontwikkeling #businessdevelopment#inspiratiegesprek #klankbord #businesscoaching #futureproofondernemen #authentiekondernemen

Comments