top of page
Foto van schrijverAnn Poleunis

💟 Apple daagde de wereld uit om 'anders te denken'.

💟 Apple daagde de wereld uit om 'anders te denken'. 💟 Nike moedigde mensen, ongeacht leeftijd, geslacht of fysieke fitheid, aan om 'Just Do It' te doen. 💟 Let’s Get Inspired werkt aan “fun in business” voor iedereen.


Herkenbare slogans of werkelijke strijdkreten


Als startend ondernemer de toon zetten met je bedrijf en je identificeren met je toekomstige klant in de markt is een echte kunst. In slechts een handvol woorden vertellen slogans en strijdkreten, een verhaal. Ze beïnvloeden het beeld hoe mensen jouw organisatie zien. ➡️ Branding heeft kracht. Branding biedt potentieel.

Toch ontstaat jouw branding niet zomaar. Het is werken wil je het tastbaar maken voor anderen. Het is voelbaar voor je omgeving. Bovendien herkenbaar (de aha-erlebnis), voor je toekomstige klant of samenwerkingspartner. ➡️ Een gedachtengoed : iets wat je klant of samenwerkingspartner graag wil nastreven, samen met jou.


Wist je dat ... je zelfs aan je branding kan werken met je loopbaancheque van VDAB? Voor 40 euro per loopbaancheque, kan je een traject volgen waarbij jij de waarden voor je personal branding kan ontdekken. En Leer je hoe invulling te geven aan de waarden en om te zetten naar aantrekkelijk loopbaanwaarden of werkwaarden.


Branding is waar bedrijven voor staan

Het weerspiegelt hoe het bedrijf handelt, hoe het mensen dient, welke waarde die het bedrijf nastreeft en hoe het bedrijf die waarden naar buiten brengt.


Branding maakt je merk sterker. Het doet je opvallen in de massa en daardoor krijg je meer omzet, meer bekendheid en betere klantervaringen.


Branding is niet alleen voor bedrijven.

Iedereen heeft een eigen verhaal te vertellen. Door doelen, vaardigheden en expertise te delen. In de hybride wereld van vandaag is het noodzakelijk om meer aandacht aan je personal branding te besteden. Een persoonlijk merk dat je eigen verhaal omzet in beeld, tekst en geluid, een tagline zorgt ervoor dat je meer "meaningfull" je boodschap kan duidelijk maken en met gelijkgestemden kan verbinden. Bovendien is niet langer een nice-to-have; het wordt gewoon een must in je communicatiestrategie.


Wat is een persoonlijk merk?

Een persoonlijk merk is in veel opzichten vergelijkbaar met een bedrijfsmerk. Het is wie je bent, waar je voor staat, de waarden die je omarmt en de manier waarop je die waarden uitdrukt. Net zoals het merk van een bedrijf helpt om zijn waarde aan klanten te communiceren en zich te onderscheiden van de concurrentie, doet een persoonlijk merk hetzelfde voor individuen. Door een unieke en authentieke identiteit en duidelijke waarde zorgvuldig te communiceren aan potentiële werkgevers of klanten om je omgeving, onderscheid jij je met gemak van de rest.


“Personal branding is jouw verhaal.”

Dat verhaal kan een belangrijke rol spelen bij het opzetten of stimuleren van je loopbaan zowel als werknemer of als zelfstandige.


Het persoonlijke merk beïnvloedt beslissingen om al dan niet samen te werken. Het persoonlijke merk benadrukt de sterke punten doorheen het persoonlijk verhaal, waardoor het geloofwaardig aanvoelt (of niet). Een reputatie opbouwen, vertrouwen opbouwen en de unieke kenmerken communiceren die u naar jouw huidige (of gewenste) branche brengt, zijn hierin de eerste stappen.


Het ontwikkelen van een persoonlijk merk klinkt misschien uitdagend, maar er zijn fundamentele stappen die jij kunt nemen om geloofwaardigheid in jouw vakgebied op te bouwen.


Daarom schreven we tien tips om jou te helpen een authentiek persoonlijk merk te creëren en jouw loopbaan te versterken. Authentiek Netwerken is één van de belangrijkste stappen volgens Let's Get Inspired om je merk een duidelijke en uitgesproken vorm te geven. Daarom hebben we over dit onderwerp een workshop voor (startende) ondernemers uitgebracht.

De link naar het volgende artikel met nog meer waardevolle tips is weldra beschikbaar.


Het werken aan je tagline, je personal branding, je bedrijfsbranding is opgenomen in het jaartraject van Let’s Get Inspired! Boek een inspiratiemoment als je meer informatie over het jaartraject wil.


De eerste stappen kan je zelfs zetten met de loopbaancheque van VDAB. Voor 40 euro per loopbaancheque, kan je een traject volgen waarbij jij de waarden voor je personal branding kan ontdekken.




Comentarios


bottom of page